Székhelyintézmény


 

Közlemények

Közlemény archívum

Boldogóvoda eseményei – Apró örömök – március

A március havi boldogságórák témája az Apró örömök, melynek beszámolóját Kántorné Márta Anett munkaközösségi tag készítette a pillangó csoportban történt megvalósításról.  
„Tevékenységünk során először elutaztunk játékországba varázsszőnyegen. Nagyon sok dolgot láttunk és halottunk az utunk folyamán. Láttunk virágoskertet, hallottunk madárcsicsergést. Mikor megérkeztünk relaxációs gyakorlattal folytattuk „ébredő virág – hervadó virág”, „égig ér fa vagyok”.
Aztán leültünk a szőnyegre és megmasszíroztuk egymás lábát. Mosolygós napot rajzoltunk egymás hátára. Majd postás játékkal folytatjuk küldtek arcsimogatást, hátsimogatást, fejsimogatást stb. a kiválasztott gyereknek. Beszélgetéssel folytattuk, hogy kit ért apró öröm. Volt, akit ért, volt akit nem. Én mesével folytattam tovább, kibújt a hátam mögül Nyuszi Peti, aki egy óvodás kis nyuszi volt és nem tudta mit jelent az apró öröm. A barátai segítségével nagyon sok öröm érte. Segítettek neki, hogy megtapasztalja az örömöket. Az öröm nem csak abban rejlik, ha ajándékot kap, vagy ha telefonozhat.
A kis róka adott neki 10 db babot és ha valami öröm érte, akkor az egyik zsebéből átkerül egy bab a másik zsebébe…. Megtanult Peti mindennek örülni, akár a madárcsicsergésnek, egy szép virágnak, anya ölelésének, apa simogatásának.
Tovább folytattam varázsfonalat gurítottunk és mindenki elmondta, milyen öröm érte a mai napon. Az egyik kisfiú sírva fakadt, hogy őt nem érte apró öröm. Próbáltam rávezetni Nyuszi Peti példájával aztán, ő is tudott mondani: anya reggel megpuszilta és megsimogatta és tetszett neki a mese amit óvónéni mesélt.
Majd öröm várat építettünk külön a fiúk és a lányok nagyon jól sikerült. Aztán mindenki bejelölte az örömhőmérőn a napi örömét.
Aztán rajzolással folytattuk tovább, lerajzolták azokat az örömöket, amik ma érték, majd bedobták az örömládába. Meghallgattuk Bagdi Bella havi dalát és mozogtunk rá. A mesét lezártuk relaxációs gyakorlattal. Haragomat kifújom…
Azóta mindennap kérik, hogy mondjam el a mesét és játszunk a játékokkal.
Március 20-át a Boldogság Világnapját is megünnepeltük nem csak óvodán belül, hanem óvodán kívül is. A nyuszi csoportos gyerekek és felnőttek csatlakozva „az egy gyermek-egy üzenet” kezdeményezéshez apró szívecskés üzenettel örvendeztették meg az óvoda környékének lakóit, a járókelőket, illetve a polgármesteri hivatal dolgozóit.”

Boldogóvoda eseményei – Február a megküzdés hónapja

Február hónap boldogságóráinak témája a MEGKÜZDÉS, melyet a katica csoportos gyerekek és pedagógusuk Sinkáné Oláh Andrea az alábbi módon dolgozott fel:

„Személy szerint úgy érzem, hogy a Boldogságórák 10 témája közül ezt a legnehezebb az óvodáskorú gyermekekkel megértetni, érzékeltetni, átadni.
A feldolgozás során, játékos, direkt gyakorlatokkal, önmegvalósításra, önbizalom növelésre alkalmas tevékenységeket terveztem. A testünk, testrészeink és érzékszervek tematikájába ágyaztam be ezeket a stratégiákat, hogy a játékos tevékenységek sorozatán át a gyermekekben alakulhasson az optimista, pozitív hozzáállás a mindennapi gondok, nehézségek megélése, leküzdése során.
A gyermekek számára a hét minden napja tartogatott valami különleges vagy új tevékenységet, feladatot. Mozgásos tevékenység során pl. nemcsak a maroklabdát kellett az adott testrészhez „ragasztani”, hanem egy-egy társhoz kellett a megadott testrésznél összetapadni. Örömmel tapasztaltam, hogy a nagyobb gyerekek az adott stressz helyzetben is pozitívan, teljesítmény orientáltan, kitartóan és átgondoltan végezték a feladatokat, alkalmazva a „megküzdési eszközöket”, hogy derűsen teljesíthessék a sokszor nehéznek tűnő kihívást. A kisebbek vidáman, a nagyobbakat utánozva mérték fel, illetve teljesítették az adott játékot. A „Megy a bogár, viszi farát…” játék és a Feszítő- lazító gyakorlatok is kedvelt elfoglaltságuk volt a hét folyamán, ami sok derűs pillanatot és sikerélményt adott a gyermekeknek azon felül, hogy kellően mélyítettük a testrészeik nevét, illetve azt, hogy hol is van az a testrész. A Testrészek/érzékszervek Dobble kártyák új játék volt a héten, amit Boldog Dóra hozott ajándékba a csoportnak. A kártyaképek megismertetése után játékidőben 2-3 gyermek is tevékenykedett vele, először egymás után keresve az ugyanolyan képrészt, majd mikor már jól ismerték az ábrákat új szabály szerint; az vitte a lapot, aki hamarabb megtalálta az azonos ábrát. Ebben a játékban igazán szükség volt a megküzdési stratégiák alkalmazására, hiszen nem nyerhetett mindenki. Örömmel tapasztaltam, hogy egymást vigasztalva buzdították a játék végén „Ne bánkódj, a következő menetben ügyesebb leszel!”
A „Szemfüles érzékszervek” (csodakkora.blogspot.hu) című mese megismerése után képes kártyákkal mélyítettük az öt érzékszervünk szerepét, funkcióját a világ megismerésében. A mese után mi is keresős játékot játszottunk, mert „Rosszcsont Peti Manó” eldugta az érzékszerv kártyák lapjait a csoportszobában. A csoport összefogása, a közösség ereje kellett ehhez a kihíváshoz. Így minden gyermek izgatottan keresgélt a legók, gyöngyök, kirakók, babaruhák, … között, mire sikerült minden kártyalapot megtalálni és beilleszteni a pontos helyére.
Az emberábrázolás készségét rajzoltató mondókával (Pont, pont, vesszőcske…) rögzítettük, s míg a kisebbek társuk körbe rajzolt sziluettjét színezték be zsírkrétával, a nagyobbak a családjukat vetették papírra. Ábrázoló tevékenységük közben hallgattuk a hónapdalát, az „Ellazulni jaj, de jó”-t, amit már jól ismerünk és az Erősség Dalok közül a „Kitartás” címűt, ami nagyon tetszett mindenkinek és többször is meghallgattuk. A testünk és érzékszerveink és a megküzdési stratégiák témakör lezárásához igazán érdekes játékot, a TWISTER-t alkalmaztam, amit minden gyermek nagyon élvezett, főleg akkor, amikor egymás karjai, illetve lábai között átdugva kellett megtalálnia a kipörgetett színt az adott testrésszel. Jókat derültek egymáson, saját magukon a sokszor „kicsavart” testhelyzetek kialakítása során.”

Adventi várakozás

„ Adventi hírnök…”

 Idén Vitéz Ferenc Andrásné Katika néninek köszönhetően a Karácsonyvárás és az adventi időszak, gyertyagyújtás az iskolás gyerekekkel közösen töltöttük. Meghitt, családias hangulatban teltek mindennapjaink. Minden hétfőn mesékkel, közös énekléssel hangolódtunk az ünnepekre. Hagyományainkhoz híven, az idén is sütöttünk mézeskalácsot, melyet jóízűen kóstoltak.

 A Karácsonyi angyalka is megérkezett a csoportokhoz, majd ünnepi terített asztal mellett kívántunk egymásnak Áldott, Békés, Boldog Karácsonyi Ünnepeket.

 

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top