„Amit a cél elérésével kapunk közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, amíg azt elérjük!”
Zig Ziglar
Cél:
- A pozitív pszichológia módszereinek, lehetőségeinek, eddigi eredményeinek megismerése, feltárása, illetve a szakmai ismeretek bővítése és megjelenítése a gyakorlatban.
- Boldogságteremtő, – fokozó – fenntartó játékos tevékenységek elsajátítása, gyakorlása. Pozitív élményállapot elérése, és pszichológiai immunitás erősítése a stressz-kezelés hatékonyságában.
- A boldogságórákon alkalmazott eszközök, mint a bátorító, megerősítő pedagógiai attitűdök, feszültségoldás, relaxáció további kidolgozása az adott témakörön belül.
- Munkaközösségi tagok közös gondolkodása, új tudás és élményalapú módszerek kidolgozása, ellenőrzés – megerősítés szakmai kereteken belül.
Tevékenységek
- A 10 témakör egyéni feldolgozása a munkaközösségi tagok által, kreatív, innovatív, a gyerekek igényeihez, életkorához, egyéni sajátosságaihoz igazított gyakorlatok, tevékenységek megvalósításával.
- Folyamatos szakmai együttműködés, tapasztalatcsere, ötletbörze a munkaközösségi megbeszélések és az egyéni konzultációk során.
- Kapcsolattartás, együttműködési lehetőségek bővítése a Zöld Óvoda Munkaközösség, a tehetséggondozó csoportok, a Zengő Bongó Drámacsoport, illetve a nevelőtestület tagjaival, aktív részvétel biztosítása.
- Nyílt családi, játékos délelőtt szervezése a szülőkkel közösen a téli, illetve a tavaszi ciklusban.
- A Hála(szeptember 21.), / A Boldogság (március 20. )világnapjának ünneplése a nevelőtestület bevonásával, valamint csoport szinten egyaránt.
- Kedvesség (november 13.) világnapjáról való megemlékezés bevezetése az említett ünnepek közé.
- Több, jeles napról való megemlékezés bevezetése mely hozzájárul az egyéni, a társas és a társadalmi jóllét pozitív változásához és fenntartásához.
A Boldogóvoda munkaközösség szeptemberben újult erővel kezdte meg a pozitív szemlélet és látásmód alapjainak kialakítását a gyermekek érzelmi nevelésében. Az év eleje a befogadási, visszaszokási időszak elég szenzitív periódus mind az új mind a „régi óvodások” számára. A boldogságórák gyakorlatai, technikái egyrészt segítenek kialakítani a bizalmi viszonyt, oldják a gátlásokat és feszültségeket, másrészt hatást gyakorolnak a közösség, a csoport összetartozástudatára egyaránt.
Ezen utóbbi jelenségnek lehettünk tanúi Kántorné Márta Anett munkaközösségi tag által megvalósított boldogságórás foglalkozásán, mely a szó szoros értelmében elvarázsolta a gyerekeket. A meseszőnyeg elrepítette a résztvevőket meseországba, ahol számos kaland várta az odalátogatókat. A szimulációs játékba bújtatott technikák sora (relaxáció, tanmese, optimista szemüveg, beszélgetőkör, hónap dalának meghallgatása stb.) vezette végig a gyerekeket a pozitív érzelmek során: -közös játék öröme; – optimizmus a nehézségek leküzdésében -vidámság, jókedv, szeretet. Az arcokon tükröződő mosoly, az örömmel végzett tevékenység, az életvidámság mind-mind megjelent ezen a délelőttön, mellyel legfőbb célunk, a pozitív érzelmi nevelés sikeresen megvalósulhatott.