„Amit a cél elérésével kapunk közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, amíg azt elérjük!”
Zig Ziglar
Cél:
- A pozitív pszichológia módszereinek, lehetőségeinek, eddigi eredményeinek megismerése, feltárása, illetve a szakmai ismeretek bővítése és megjelenítése a gyakorlatban.
- Boldogságteremtő, – fokozó – fenntartó játékos tevékenységek elsajátítása, gyakorlása. Pozitív élményállapot elérése, és pszichológiai immunitás erősítése a stressz-kezelés hatékonyságában.
- A boldogságórákon alkalmazott eszközök, mint a bátorító, megerősítő pedagógiai attitűdök, feszültségoldás, relaxáció további kidolgozása az adott témakörön belül.
- Munkaközösségi tagok közös gondolkodása, új tudás és élményalapú módszerek kidolgozása, ellenőrzés – megerősítés szakmai kereteken belül.
Tevékenységek
- A 10 témakör egyéni feldolgozása a munkaközösségi tagok által, kreatív, innovatív, a gyerekek igényeihez, életkorához, egyéni sajátosságaihoz igazított gyakorlatok, tevékenységek megvalósításával.
- Folyamatos szakmai együttműködés, tapasztalatcsere, ötletbörze a munkaközösségi megbeszélések és az egyéni konzultációk során.
- Kapcsolattartás, együttműködési lehetőségek bővítése a Zöld Óvoda Munkaközösség, a tehetséggondozó csoportok, a Zengő Bongó Drámacsoport, illetve a nevelőtestület tagjaival, aktív részvétel biztosítása.
- Nyílt családi, játékos délelőtt szervezése a szülőkkel közösen a téli, illetve a tavaszi ciklusban.
- A Hála(szeptember 21.), / A Boldogság (március 20. )világnapjának ünneplése a nevelőtestület bevonásával, valamint csoport szinten egyaránt.
- Kedvesség (november 13.) világnapjáról való megemlékezés bevezetése az említett ünnepek közé.
- Több, jeles napról való megemlékezés bevezetése mely hozzájárul az egyéni, a társas és a társadalmi jóllét pozitív változásához és fenntartásához.